De Groene Muze

laat je inspireren vanuit Natuur, Cultuur en Beweging

“It is a form that we inhabit for a moment,
a shape we move into and out of,
a place where we might to choose to pause,
in the continuously flowing movement of life”

(Leslie Kaminoff & Amy Matthews)

Onze Visie

Het leven is voortdurend onderhevig aan verandering. Natuurlijk in beweging zijn, letterlijk en figuurlijk, helpt ons om open en soepel met deze veranderingen om te kunnen gaan. Het gaat dan letterlijk om de manier van bewegen die bij jou als persoon past, maar ook om het in beweging, tot actie komen. Hoe wil je in het leven staan? Wat beweegt jou om te komen tot?

Wie dicht bij zichzelf blijft en zijn of haar eigen passie volgt, is een lichter mens, waarmee je bijdraagt aan een mooiere wereld.

Jezelf zijn in een wereld die steeds probeert om je te veranderen is de grootste prestatie.
Dan kan je gelukkig zijn…

(Ralph Waldo Emerson)

Onze Missie

De rust en inspiratie die wij ervaren door het buiten wonen en werken, willen we graag delen met anderen.

We willen mensen inspireren door ze de verbinding te laten ervaren tussen natuur, cultuur en beweging. De Groene Muze is een inspirerende locatie hiervoor. Natuurlijk in beweging zijn zien we breed: variërend van wandelen, yoga, mediteren tot dansen. Bewegen in een natuurlijke omgeving draagt eraan bij om je meer happy te voelen.

We willen laten zien dat duurzaam welbevinden iets is waar je bewust voor kunt kiezen.

Ons uiteindelijke doel is doorgroeien naar een Green Wellness Lifestyle Center met veel ruimte voor persoonlijke aandacht.

Wie zijn wij?

Marianne Bezems-Moes & Gerry Moes

Wij zijn Marianne Bezems-Moes en Gerry Moes. Vanaf onze eerste ontmoeting in 1982 werden we vanuit de dans tot elkaar aangetrokken. Het was liefde op het eerste gezicht, en nog steeds delen we een gezamenlijke passie voor dans en beweging.

In 1987/1988 hebben we onze studie afgerond aan de Dansacademie in Tilburg.

Beiden hebben we een 1e graad onderwijsbevoegdheid dans en beweging.

Daarna staat ons leven in het teken van dans en beweging. Gerry heeft gedanst en gezongen in de musical “De Max Havelaar” van Jos Brink en “West Side Story” van het Ballet van Vlaanderen. Daarnaast werkte hij als danser samen in vele kleine interdisciplinaire produkties van dans, beeld en muziek.

Ook werkte Gerry in de horeca, behaalde zijn horeca ondernemerspapieren, en volgde de studie Culturele bedrijfsvoering aan de Hogeschool van Amsterdam. In mei 2017 geslaagd voor IVN natuurgids.

Sinds 1996 heeft Gerry zijn Organisatie en Advies Buro.
Marianne geeft al 35 jaar les, werkte als coördinator en bedrijfsleidster op sportscholen in Noord-Brabant, ondersteunde ad hoc Leisure evenementen, maakte kindervoorstellingen voor het basisonderwijs, danste in diverse dansgezelschappen en produceerde onder haar eigen naam commerciële promotie shows.

Ze volgde cursussen op het gebied van bewegen, cultuurmanagement en de opleiding Mensgericht Coachen.

Sinds 2001 werkt Marianne geheel zelfstandig en geeft haar eigen lessen.

In 2001 gingen we buiten de stad wonen.

Dat voelde voor ons meteen goed en vertrouwd; beiden brachten we onze jeugd door dicht bij de natuur. Sinds we in 2010 aan de Nieuwelijn wonen, werken we concreet aan het verwezenlijken van onze visie. Creëren van een lokatie gericht op duurzaam welbevinden, De Groene Muze.

Daarvoor hebben we de loods naast ons huis omgebouwd tot werkruimte. De ruimte leent zich uitstekend voor lessen, workshops, lezingen, educatie en incentives, kleinschalig en persoonlijk.